خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/06/27 - 13:54
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
سلیمی:

تحقق اهداف تجاری میان ایران و برزیل در گرو فعال‌سازی کمیسیون‌های مشترک اقتصادی است

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، گفت: تحقق اهداف تجاری پیش بینی شده میان ایران و برزیل در گرو فعال سازی کمیسیون های مشترک اقتصادی است.

علیرضا سلیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به دیدار مقامات کشورمان و برزیل و تاکید معاون اول رییس جمهور این کشور برگسترش روابط و همکاری های همه جانبه، گفت: برزیل از حیث قدرت اقتصادی در میان 10 کشور برتر دنیا قرار دارد و قطعا مشارکت تجاری با آنها می تواند بر اقتصاد هر کشوری تاثیر مثبت بگذارد.



عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تحقق اهداف تجاری پیش بینی شده میان دو کشور در گرو فعال سازی کمیسیون های مشترک اقتصادی است، اظهار کرد: در واقع باید برنامه ریزی مستمری صورت بگیرد تا نتیجه برد-برد از همکاری مشترک حاصل شود؛ قطعا در این راستا نیاز به انعقاد تفاهم نامه های مشترک است تا بتوان مسیر و افق همکاری را روشن کرد.



وی با تاکید بر اینکه کشورمان برای نفوذ در بازار برزیل و بهره مندی از ظرفیت های اقتصادی این کشور باید اقدام به استقرار رایزن های بازرگانی کند، ادامه داد: در واقع نیاز به بازارسنجی و بازاریابی وجود دارد تا بتوان محصولات ایرانی را راحت تر صادر کرد.



نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در این زمینه، افزود: به عنوان مثال برزیل یکی از کشورهای تولید کننده نفت محسوب می شود اما خام فروشی کرده و محصولات پتروشیمی مناسب ندارد و این مهم در حالیست که چرخه تولیدات پتروشیمی ایران تکمیل بوده و این مهم فرصت خوبی برای صادرات تولیدات کشورمان به برزیل وجود دارد.



عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رویکرد سیاسی دو کشور به یکدیگر نزدیک است زیرا عموم کشورهای آمریکای لاتین پیرو سیاست ضداستعماری و یکجانبه گرایی هستند، خاطرنشان کرد: بنابراین ارتقاء مناسبات دو کشور خصوصا در عرصه اقتصادی می تواند به الگویی برای دیگر کشورهای این منطقه تبدیل شود تا تهران را به عنوان شریک برتر خود محسوب کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 368313
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار